Köpvillkor

  1. Returnera en produkt
  2. Reklamera en produkt
  3. Avbryta en order
  4. Ångerrätt/Öppet köp
  5. Reklamation & Reparation
  6. Bytesrätt
  7. Leverans
  8. Betalning
  9. Priser
  10. Garanti
  11. Allmänt

 


 

1. Returnera en produkt

Instruktioner för Retur av Produkter

Vi uppmanar dig att noggrant ta del av våra villkor för ångerrätt och öppet köp innan du inleder en returprocess. Det är viktigt att notera vilka produkter som omfattas av returrätten. Ångerrätt & Öppet köp

Steg-för-Steg Guide:

  1. Inloggning: Logga in på ditt kundkonto i webbutiken.
  2. Välj order: Navigera till "Ordrar" via dropplisten högst upp till höger, eller välj "Min orderhistorik" inuti ditt kundkonto. Tryck på "Detaljer" för den order du avser att returnera.
  3. Markera produkter: Bocka för de varor du vill returnera och beskriv skälet till returen i fältet "Varuretur & Reklamation". Tryck sedan på "Begär en retur/reklamation". Din returbegäran registreras och en översiktssida öppnas.
  4. Bekräftelse: Vänta på ett bekräftelsemejl från oss angående statusen på din begäran. Denna kan antingen vara
    1. "Retur accepterad" Din returbegäran är accepterad och du kan fortsätta till steg 5.
    2. "Retur nekad" Detta beror oftast på att din returbegäran innehåller produkter som inte kan returneras. Se vår lista över icke returnerbara produkter för mer information.
  5. Vid accepterad retur:
    1. Följ länken i bekräftelsemejlet eller välj "Returer & Reklamationer" på ditt kundkonto.
    2. Tryck på "Skriv ut" för att ladda ner returblanketten. Bifoga denna i ditt returpaket.
    3. Returadressen finner du på returblanketten.
    4. Skicka paketet med direktleverans via PostNord. Observera att vi endast kan ta emot direktleveranser till butiken. Skicka inte med brev eller till ombud!
  6. Paketmottagning: När vi mottagit och registrerat din retur skickas ett bekräftelsemejl till dig och din status uppdateras till "Paket mottaget".
  7. Granskning: Vi kommer att granska de returnerade varorna innan vi fattar ett slutgiltigt beslut om returens godkännande.
  8. Slutgiltig status:
    1. "Retur godkänd" innebär att vi har accepterat returen och en återbetalning kommer att genomföras.
    2. "Retur nekad" kan bero på skadad eller öppnad förpackning. En detaljerad anledning till nekandet meddelas alltid.
  9. Icke godkända produkter: För produkter som inte godkänts för retur, vänligen besluta om du önskar betala för frakt tillbaka till dig eller om produkten ska kasseras. Överenskommelser rörande returfrakt hanteras individuellt.
  10. Klart: Processen är nu avslutad. Tack för att du följde våra returinstruktioner!

 


 

2. Reklamera en produkt

Instruktioner för Reklamation av Produkter

Vi uppmanar dig att noggrant ta del av våra reklamationsvillkor innan du öppnar ett ärende. Det är viktigt att notera i vilka situationer reklamation inte kan tillämpas. 

Steg-för-Steg Guide:

  1. Inloggning: Logga in på ditt kundkonto i webbutiken.
  2. Välj order: Navigera till "Ordrar" via dropplisten högst upp till höger, eller välj "Min orderhistorik" inuti ditt kundkonto. Tryck på "Detaljer" längst till höger i listan för den order du avser att reklamera.
  3. Markera produkter: Bocka för de varor du vill reklamera.
  4. Anledning till reklamation: Beskriv noggrannt skälet till reklamationen i fältet "Varuretur & Reklamation" enligt nedan:

    1. Vid vilket tillfälle inträffade skadan?
    2. Beskriv hur och när skadan upptäcktes.
    3. Var exakt inträffade skadan?
    4. Under vilka omständigheter uppstod skadan?
    5. Har skadan dokumenterats genom fotografering eller filmning?
    6. Finns det ytterligare detaljer eller omständigheter som belyser felet?

      Tryck sedan på "Begär en retur/reklamation".

  5. Dokumentationsanvisning: För att vi i förväg skall kunna utvärdera produkten ber vi er vänligen att tillhandahålla fotografier och/eller videomaterial som detaljerat illustrerar uppkomna problem.
    1. Vänligen sänd detta material till support@rcdelar.se och ange ert ärendenummer i e-postens ämnesrad.
  6. Bekräftelse: Vänta på ett bekräftelsemejl från oss angående statusen på din begäran. Denna kan antingen vara
    1. "Reklamation accepterad" Din reklamationsbegäran har fått ett förhandsbesked. Vänligen fortsätt till steg 7.
      Ett slutgiltigt godkännande kommer att utfärdas efter att vi har mottagit och noggrant granskat produkten.
    2. "Reklamation nekad" Din reklamation har granskats noggrant och vi har konstaterat att den inte kan godkännas. Detta kan bero på flera anledningar: produkten omfattas inte av reklamationsrätt, problemet kan avhjälpas genom att vi sänder ut en reservdel eller att felet inte klassas som en tillverknings- eller materialdefekt.  Se vår lista för exempel där reklamationsrätten inte kan nyttjas.
  7. Vid accepterad reklamation:
    1. Följ länken i bekräftelsemejlet eller välj "Returer & Reklamationer" på ditt kundkonto.
    2. Tryck på "Skriv ut" för att ladda ner reklamationsblanketten. Skriv ut och bifoga  denna i ditt returpaket.
    3. Vi sänder ut en returfraktsedel till dig via e-post.
  8. Paketmottagning: När vi mottagit och registrerat din reklamation skickas ett bekräftelsemejl till dig och din status uppdateras till "Paket mottaget".
  9. Granskning: Vi kommer att granska de reklamerade varorna innan vi fattar ett slutgiltigt beslut om reklamationens godkännande.
  10. Slutgiltig status:
    1. "Reklamation godkänd" innebär att vi har bekräftat och accepterat din reklamation. Vi kommer därefter att fatta ett beslut om huruvida produkten ska repareras, ersättas med en ny produkt, eller om du ska erhålla en kreditering.
    2. "Retur nekad" kan grundas på skäl såsom normalt slitage, felaktig hantering, avsaknad av fabrikationsfel, ändringar gjorda på produkten, att produkten redan har blivit utbytt eller reparerad samt andra relevanta orsaker. Vi håller alltid en öppen dialog med dig som kund i samband med dessa beslut.
  11. Icke godkända produkter: För produkter som inte godkänts för reklamation, vänligen besluta om du önskar betala för frakt tillbaka till dig eller om produkten ska kasseras. Överenskommelser rörande returfrakt hanteras individuellt.
  12. Avslut: Processen är nu avslutad. Tack för att du följde våra instruktioner för reklamation!

 


 

3. Avbryta en order

Om du har lagt en order men ångrat dig kan du själv avbryta den nyligen lagda ordern, förutsatt att den ännu inte har börjat behandlas.

Om din order inte har statusen "Order mottagen" så betyder det att behandlingsprocessen för din order har påbörjats och det är därför inte längre möjligt avbryta ordern. I dessa fall levereras ordern och du kan sedan åberopa ångerrätt/öppet köp enligt våra villkor och returnera varorna till oss.

Vi vill uppmärksamma våra leveransvillkor för Outlösa Leveranser

Så här gör du för att avbryta en nyligen lagd order:

  1. Logga in på ditt kundkonto i butiken
  2. Klicka på "Ordrar" i droplistan eller på "Min orderhistorik" inne i "Mitt konto"
  3. Klicka på "Detaljer" längst ut till höger för den order du vill avbryta
  4. Klicka på den röda knappen uppe till höger "Avbryt Order"
  5. Din order är nu avbruten och du kan se texten "Din order är nu makulerad" högst upp
  6. Ordern har fått statusen "Makulerad"
  7. Dina pengar återbetalas automatiskt från den betalmetod du använde. 

 


 

4. Ångerrätt/Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt/öppet köp på de flesta av våra produkter.

Tidsfrist för ångerrätt/öppet köp: 30 dagar från mottagande

Ärendehantering av returer

Samtliga returer gällande ångerrätt/öppet köp skall kommuniceras via vårt interna hanteringssystem. Läs mer här!

Inom tidsperioder för öppet köp kan du i lugn och ro utvärdera och undersöka produkten för att kunna ta ett beslut om du köpt rätt produkt.

Privatpersoner har rätt enligt lag att ångra sitt köp, minst 14 dagar från den dagen varan mottogs.

Öppet köp gäller nödvändigtvis ej varor; köpta i butik och/eller bokade online som hämtas och betalas i butik. Med andra ord så gäller öppet köp enbart köp online där vara skickats till kund.

Förtydligande:

  • Produkt köpt och betald i butiken - Öppet köp gäller nödvändigtvis ej
  • Beställd produkt i nätbutiken som hämtas och betalas i butiken - Öppet köp gäller ej
  • Beställd produkt i nätbutiken med hemleverans - Öppet köp gäller 
  • Beställd och betald produkt i nätbutiken och hämtad i butiken - Öppet köp gäller

Läs mer här: Distanslagen och hemförsäljningslagen (2005:59)

I lagen om för distanshandel finns undantag då ångerrätten/öppet köp inte kan tillämpas. Dessa undantag kan läsas i Kap 2, 11§ samt i listan nedan.

Exempel på ej returnerbara produkter är:

  • en vara som tillverkats efter kundens begäran eller som har en tydlig personlig prägel.
    • Exempelvis:
    • av oss specialbyggd vara
    • av oss modifierade varor
    • eller liknande
  • en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal. 
    • Exempelvis: 
    • batterier
    • bränsle
    • glödstift
    • motordelar
    • drev
    • kullager
    • drivlinor
    • eller liknande
  • produkter med bruten förpackning
    • Exempelvis:
    • inplastade varor
    • inplastade varupaket
    • övriga varor i förseglad originalförpackning
    • eller liknande
  • Presentkort
  • Tillgodokvitton

Summan för återköp av produkt som köpts med presentkort återförs på presentkortet.

Vid nyttjande av öppet köp så måste kvitto och/eller ordernummer uppvisas/uppges.

Varor som återlämnas skadade, icke kompletta eller har testats på ett sätt som gör att produkten ej kan säljas igen till normalpris kommer summan för återbetalning av varan att reduceras likaså alternativt helt utebli.

Du måste muntligen och/eller skriftligen åberopa ångerrätten/öppet köp inom tidsfristen för ångerrätt/öppet köp från den dag du mottog varan. Returer som inkommer vilka ej åberopats inom angiven tid godkänns ej.

Som kund bekostar Du själv returfrakten samt ansvarar för att produkten kommer oss tillhanda i oskadat originalskick. 

Vi hämtar inte ut returer som skickas till ombud eller liknande. Vi ersätter inte heller returkostnaden för returer som skickats till ombud.

Returer måste skickas med Postnord Direktleverans. Vi kan ej ta emot returer som postas till brevlåda.

Det går även bra att besöka butiken och återlämna din order och utnyttja ångerrätten/öppet köp. 

Ångerrätt/Öppet köp gäller ej företag.

Återbetalning för ångrade köp sker inom 14 dagar från den dag som returen registrerats hos oss. Dock sker återbetalning tidigast då produkten(returen) kommit oss tillhanda. Vanligtvis sker återbetalningen via det betalningsalternativ som valdes vid ordertillfället. Skulle återbetalning krävas på annat sätt så kontaktar vi kunden för en alternativ metod för återbetalning.

 


 

5. Reklamation & Reparation

Ärendehantering av reklamationer

Samtliga reklamationer skall kommuniceras via vårt interna hanteringssystem. Läs mer här!

För att säkerställa en snabb och smidig reklamationsprocess ber vi dig som kund att följa några steg vid mottagandet av vissa produkter. Detta hjälper oss att snabbt identifiera och lösa eventuella problem.

Ditt ansvar:

Vid mottagande av produkter som radiostyrda fordon, batterier, elmotorer eller andra produkter med rörliga delar, ber vi dig att dokumentera produktens första användning. Filma gärna när du testar produkten direkt efter att du öppnat den obrutna förpackningen. Denna dokumentation hjälper oss att snabbt avgöra om en produkt har levererats med ett fel.

Vänligen se till att dokumentationen utförs inom 14 dagar från det att produkten har levererats.

Exempel på situationer där dokumentation kan behövas:

  • Testa och ladda ett nytt batteri.
  • Provkörning av ett radiostyrt fordon där full funktionalitet visas.
  • En elmotor bör testas innan den monteras i ett fordon.
  • Övriga elektriska produkter bör testas vid första användning.

Vänligen notera att det finns vissa situationer där reklamationer inte godkänns.

Dessa inkluderar men är inte begränsade till:

  • Ovarsamhet eller felaktig hantering av produkten.
  • Förslitningsdetaljer såsom motordelar, drev och kullager.
  • Förbrukningsartiklar såsom batterier och glödstift.
  • Överbelastningsskador.
  • Vattenskador.
  • Modifierade produkter.

Vi förstår att detta kan kännas som extra arbete, men dessa steg hjälper oss att ge dig bästa möjliga service och hantera eventuella reklamationer på bästa sätt.

Garantiåtaganden

Om din produkt fortfarande omfattas av garanti kan du lämna in den i vår butik. Om det är möjligt att reparera produkten direkt i butiken kommer detta att vara vår första åtgärd. Om inte, samarbetar vi med produktens leverantör för att hantera garantifrågor.

Om du inte kan besöka butiken personligen och behöver skicka produkten till oss kommer vi, eller vår leverantör, att skicka en förbetald returfraktsedel, så att du enkelt kan returnera produkten.

Reklamationsrätt

Det åligger kunden att påvisa ursprungligt fel utanför presumsionstiden på sex(6) månader men inom reklamationstiden på tre(3) år. Dock kan RC Delar vara behjälpliga och se till att produkten kan skickas in till rätt leverantör/verkstad för kontroll och bedömning. Du som kund betalar samtliga frakter vid inskick till leverantör/verkstad. 

Vänligen reklamera funktionsfel inom skälig tid från det att felet upptäcktes. Vid reklamation måste kvitto eller ordernummer uppvisas.

Reklamationsrätten gäller ej företag!

Utanför garantitiden

Även efter garantitidens slut står vi vid din sida!

Vi erbjuder alltid ett förmånligt fastpris för reparation av produkter som har köpts hos oss. För att detta ska gälla krävs att kvitto eller ordernummer kan uppvisas.

Om du väljer att skicka produkten till oss står du själv för fraktkostnaderna både till- och från oss. Det är kostnadsfritt att lämna in produkten direkt i vår butik för en granskning och ett kostnadsförslag för reparationen. 

Vi utför även reparationer på produkter som inte inköpts hos oss, förutsatt att reservdelar till produkten finns tillgängliga.

För reparationer av produkter, som inte inköpts hos oss, debiterar vi 400 kr/tim, inklusive moms. Kostnad för materiel tillkommer.

Skulle eventuell tvist uppstå så gäller ARN's föreskrifter.

 


 

6. Bytesrätt

Vi erbjuder inte bytesrätt på våra produkter. Om du som kund önskar en annan produkt rekommenderar vi att du först utnyttjar din ångerrätt/öppet köp i enlighet med våra villkor. När återbetalningen har behandlats kan du sedan göra en ny beställning av den produkt du önskar. På så sätt ser vi till att processen blir så smidig och tydlig som möjligt för alla parter.

 


 

7. Leverans

Fri frakt på ordrar över 1295 kr

Vi erbjuder fri frakt på köp överstigande 995 sek inkl moms. Detta alternativ finns tillgängligt och appliceras automatiskt i kassan utan att du behöver göra något. Understiger din ordersumma 995 kr så avgörs fraktkostnaden av den vara i kassan som har den högsta fraktkostnaden. I annat fall sätts den lägsta fraktkostnaden. 

Gratis frakt gäller enbart PostNord ombud och PostNord Spårbart Brev.

Frakter debiteras från:

  • 49 kr för Spårbart Brev
  • 69 kr inkl moms för MyPack Collect till ombud
  • 229 kr inkl moms för Hemleverans.

Leveranstid

Vi behandlar, förpackar och expedierar beställningar varje måndag och onsdag, dvs en till tre dagar efter mottagen order. Detta beror på att vår butik är belägen i ett område som betjänas av en lantbrevbärarlinje, vilket innebär specifika utleveransdagar.

Hämta i butiken

Order kan avhämtas på måndagar och onsdagar mellan kl. 12.00 och 14.30.

Om du önskar avhämtning vid en senare tidpunkt, vänligen informera oss i förväg så att vi kan anpassa oss efter dina önskemål.

När dina produkter är redo för avhämtning kommer vi att underrätta dig via e-post eller telefon. Notera att avhämtning i butiken inte medför några ytterligare kostnader.

Spårbart Brev

PostNords leveranstid för Spårbart Brev är ca 1-2 arbetsdagar. Vissa städer och orter erbjuder även utlämning på lördagar.

OBS! Viktig information gällande PostNord Varubrev.

Denna information gäller SAMTLIGA webbutiker i Sverige som skickar med PostNord varubrev.

Vi vill informera våra kunder om att denna typ av leverans inte täcker eventuella förluster av innehållet i paketet, vilket gäller för samtliga webbutiker i Sverige som använder PostNords varubrev. Trots PostNords ansträngningar för att säkerställa leverans av varje paket kan försändelser ibland försvinna på grund av oförutsägbara omständigheter som ligger utanför vår och PostNords kontroll. Välj istället MyPack Collect eller MyPack Home om det finns en oro då dessa alternativ är försäkrade.

Det skall tilläggas att under alla år vi skickat med PostNord varubrev så är det endast ett fåtal paket som inte kommit fram till beställaren.

Leveranssättet spårbart brev kan enbart nyttjas med av oss utvalda produkter. Om din varukorg innehåller produkter som inte är godkända för "Spårbart Brev" kommer detta leveransalternativ att inaktiveras och du ombeds välja ett annat leveranssätt. För att minimera kostnaderna och därigenom erbjuda kostnadseffektiva leveranser använder vi oss främst av vadderade påsar vid leverans med varubrev. Om du tror att dina valda produkter kan vara känsliga för skador under transport rekommenderar vi att du istället väljer leveransalternativet "MyPack Collect (Ombud)", där vi kan använda mer skyddande förpackningsmaterial.

MyPack Collect (Ombud)

PostNords leveranstid för MyPack Collect är ca 1-2 arbetsdagar. Vissa städer och orter erbjuder även utlämning på lördagar.

Vi erbjuder leveransalternativet MyPack Collect från PostNord för våra kunder. MyPack Collect är en spårbar leveransmetod som ger dig möjlighet att hämta upp ditt paket på ett närliggande ombud istället för att få det levererat hem. Detta alternativ kan vara praktiskt om du inte kan vara hemma vid leveranstillfället eller om du bara vill hämta ut paketet vid en bekväm tidpunkt.

För att använda MyPack Collect väljer du helt enkelt detta alternativ vid utcheckningen. När paketet är redo för uthämtning kommer du att meddelas via e-post eller sms.

MyPack Home (Hemleverans)

PostNords leveranstid för MyPack Home är ca 1-2 arbetsdagar. Vissa städer och orter erbjuder även utlämning på lördagar.

Försändelser som skickas med MyPack Home levereras hem till dig mellan 09.00-21.00. Särskilda leveranstiden gäller för dig som bor vid en lantbrevbärarlinje. Du aviseras innan leverans för att gemensamt med speditören boka en dag som passar bäst för dig. Tyvärr kan speditören oftast inte avgöra exakt vilken tid dom kommer ut till dig. För att använda MyPack Home måste du ange ett svenskt telefonnummer samt kunna uppvisa en giltig legitimation.

*In- och uppbärning ingår ej i MyPack Home

Försenade leveranser

Om din försändelse inte kan levereras inom avtalad tid så kommer vi informera dig om detta. Du kan då välja att häva din order, såvida den inte hunnit skickats från oss.

Emballage

För att minimera påverkan på klimatet samt för att kunna hålla ner våra fraktpriser så försöker vi skicka så mycket som möjligt i vadderade påsar. Det kan därför förekomma att även försändelser med MyPack Collect och Hemleverans kommer i vadderade påsar. Ömtåliga produkter vadderas ytterligare eller skickas i hård kartong.

Outlösta leveranser

Vi måste tyvärr debitera 295 kr för leveranser som returnerats till oss pga icke hämtade paket hos ombud eller icke mottagna direktleveranser. Detta för att vi själva får en kostnad från PostNord för extra hantering samt kostnad för själva returfrakten. Även en liten summa för det merarbete det medför för oss att hantera en retur.

Skrymmande paketleveranser

När det gäller vissa av våra större och längre produkter, som till exempel byggmaterial och flygplan, tillkommer en extra kostnad för frakt eftersom de räknas som skrymmande. Den fraktkostnad du ser i kassan är alltid den du faktiskt betalar. Vi har inga dolda avgifter för skrymmande paketleveranser.

Produkter som är slut på lager

Om det händer att vi inte kan skicka en eller flera varor på grund av att de saknas i vårt lager och även hos vår leverantör, så hanterar vi situationen genom att först ta bort de berörda varorna från din beställning och faktura. Vi informerar dig sedan om ändringen och skickar iväg de varor som finns tillgängliga.

Om vår leverantör har ett beräknat datum för när de slutsålda varorna åter är i lager, kommer vi att kontakta dig. Då kan du bestämma om du vill vänta på att vi ska få in varan i lager igen.

 


 

8. Betalning

Delbetalning

På rcdelar.se kan du dela upp din betalning i 12, 24 eller 36 månader. Ansökningen om delbetalning sker automatiskt i vår snabbkassa vid utcheckningen. Du får besked omedelbart om din ansökan om delbetalning beviljas. Vi har många andra bra betalningsalternativ om din ansökan om delbetalning inte beviljas. Observera att delbetalning enbart är tillgänglig för privatpersoner och leverans av produkterna kan endast ske till den adress du är folkbokförd på. Det går med andra ord inte att ändra leveransadress vid val av delbetalning som betalningsalternativ. Om en kreditupplysning görs så kommer du få ett meddelande om detta per post eller i någon extern tjänst som ex. Kivra.

 

Period Ränta Uppläggningsavgift Avikostnad
12 månader 0% 149 SEK 29 SEK
24 månader 9,99% 299 SEK 29 SEK
36 månader 9,99% 299 SEK 29 SEK
Delbetalningskonto 19,90% 0 SEK 29 SEK

 

Verkligt exempel*

Kreditbelopp: 10 000 kronor
Delbetalningsperiod: 12 månader
Rörlig ränta: 0%
Admin.avg./mån: 29 kronor
Uppläggningsavgift:  149 kronor
Effektiv ränta: 9,58%
Kreditkostnad: 497 kronor
Totalt belopp att betala:  10 497 kronor

*exemplet ovan förutsätter att inbetalning sker innan förfallodatum.

Faktura Privatpersoner & Företag

Du kan välja att betala din order på faktura med 14 dagars betalningsvillkor från fakturadatum. Din faktura skickas till den e-postadress du angav vid ordertillfället. Likt vid delbetalning så skickas beställning mot faktura till den folkbokförda adressen för privatpersoner samt till den registrerade adressen för företag. Det går med andra ord inte att ändra leveransadress vid val av faktura som betalningsalternativ.

Om en kreditupplysning görs så kommer du få ett meddelande om detta per post eller i någon extern tjänst som ex. Kivra.

Vid sen inbetalning påförs en påminnelseavgift om 29 kr om ordersumman är 60 kr eller mindre inkl frakt och 60 kr om ordersumman är 60 kr eller mer inkl frakt samt en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Har du frågor kring räntor och avgifter kan du kontakta Klarna direkt och få snabbast svar.

Direktbetalning

Vi erbjuder även möjligheten att göra en direktbetalning via Svenska banker(Nordea, Swedbank, SEB, Handelsbanken mf.l.) och Swish. När du väljer direktbetalning via bank skickas du vidare till din bank där du sedan loggar in och godkänner att pengarna dras från ditt konto direkt.

Bank- och Kreditkort

Du kan välja att betala din order med VISA eller MasterCard. Du behöver ange ditt kortnummer, kortets giltighetstid samt CVV2/CVC-kod. Ordersumman dras direkt från kontot vid ordertillfället. Samtliga transaktioner med kortbetalning sker krypterat via SSL (Secure Sockets Layer). Din kortbetalning på rcdelar.se är mycket säker! Vi lagrar inga kortuppgifter på vår egna server. Alla kortbetalningar sker via Klarna.

Klarnas Dataskydd

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Vi reserverar oss för eventuella ändringar kring Klarnas villkor och priser som inte presenteras här!

 


 

9. Priser

Alla våra produkter är angivna med priser inklusive moms. Detta gäller även för andra prisuppgifter på vår webbplats. RC Delar förbehåller sig rätten att korrigera eventuella skriv- eller faktafel på hemsidan, liksom förändringar i priser, felaktiga bilder eller vid slutförsäljning. Om du inte mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt din beställning, vänligen kontakta oss för att säkerställa att din beställning har registrerats korrekt.

I vissa fall kan vi behöva annullera en order eller avstå från att sälja en produkt på grund av felaktig prissättning. Detta kan hända eftersom våra leverantörer kontinuerligt uppdaterar sina priser, vilket kan resultera i att en produkt i vår butik inte har uppdaterats i tid och riskerar att säljas under dess kostnadspris. Vi strävar efter fullständig transparens och uppriktighet i dessa frågor.

 


 

10. Garanti

Produktgaranti

Vid inköp av produkter från RC Delar åtföljs varje ny produkt av en garanti på minst ett år, om inget annat särskilt anges. För begagnade varor gäller en begränsad garantitid på högst tre månader. Vår produktgaranti innebär att vi, inom garantiperioden, åtar oss att reparera eller ersätta produkter som visar sig vara defekta, under förutsättning att defekten inte har orsakats av felaktigt handhavande. I händelse av diskrepans mellan tillverkarens garantivillkor och RC Delars, är det tillverkarens villkor som har företräde.

Tjänstegaranti

För tjänster som vi utför, såsom service och reparationer, tillämpas en garantitid på ett år. Garantin täcker inte skador som uppkommit på grund av normalt slitage eller felaktigt handhavande.

 


 

11. Allmänt

Läs om vår integritetspolicy. Uppgiftspolicy

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, diverse myndighetsbeslut, uteblivna leveransen från våra leverantörer, oskäligt fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbara händelser utanför vad vi kan kontrollera vilka icke skäligen kunde förutses och därmed påverkar ingångna avtal samt utfästelser från rcdelar.se sida, som medför att rcdelar.se inte klarar av att fullfölja nämnda avtal och/eller utfästelser, skall därmed utgöra grund till att rcdelar.se helt befrias från sådana förpliktelser som att fullfölja nämnda avtal.

Tvist

Eventuell tvist skall lösas av:

  • Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige, eller
  • European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr
559052-8039
Storstadens Ventilation AB